6 problemer og løsninger for uddannelse i detailhandlen

Online uddannelse til detail

6 problemer og løsninger for uddannelse i detailhandlen

MICRO-LEARNINGS SKABER UDVIKLING

Problem

Ressourcerne i detailhandelen er mere og mere under pres og for at vækste og få succes er det vigtigt at sælgerne bruger deres primære tid på kontakten med kunderne. Derfor nedprioriteres uddannelse ofte og bliver i bedste fald til et par dage om året.

Løsning

For at give medarbejderne et kompetenceløft skal træningen være let tilgængelig og kunne omsættes med det samme. Derfor er rygraden i Retail Akademi micro-learnings som giver deltagerne små adfærdsmæssige input på daglig basis.

OVERBLIK OG INDSIGT SKABER FOKUS

Problem

Det er svært at måle engagement på og effekten af uddannelse med klassiske uddannelsesforløb. Derfor oplever mange virksomheder at penge investeret i uddannelse ofte er spildt eller i bedste fald, at de blot ikke kan spore effekten.

Løsning

Både deltagere og ledere får fuld gennemskuelighed for aktivitet, engagement, progresssion og udvikling. Det sikrer at alle kan støtte hinanden i at fastholde fokus og ændrer vaner.


UDNYT HVERT ENESTE ØJEBLIK

INVESTERET I UDDANNELSE

Problem

De fleste platforme og online træningssystemer indeholder funktioner og muligheder som enten ikke udnyttes eller blot ikke er relevante. Det skaber frustrationer over investeringer som skulle have skabt resultater, men ender med at være et død projekt som i bedste fald lever pga enkelte ildsjæle.

Løsning

Retail Akademi bygger på best practice og erfaringer fra design af både online og face-2-face uddannelses forløb i mere end 10 år. Det sikrer at Retail Akademi er et færdigt, køreklar og gennemtestet koncept.

NY ADFÆRD KOMMER INDE FRA

Problem

Klassisk uddannelse er ofte fokuseret på færdigheder og produktviden, og i langt mindre grad på adfærd og produktivitet. Det er en udefra og ind tilgang som kun skaber resultater så længe der følges op. Den nye adfærd forsvinder dog ofte igen når hverdagen rammer.

Løsning

Retail Akademi er designet så det stimulerer nysgerrigheden og åp den måde kan sælgerne selv gå på opdagelse. Når nysgerrigheden driver udviklingen bliver det en inde fra og ud tilgang. Det skaber varige resultater.

GØR DE BEDSTE ENDNU BEDRE

Problem

De dygtigste medarbejdere søger udvikling i andre kæder, hvis de ikke ser muligheden for at vokse og udvikle sig internt. Det betyder at der bruges for mange ressourcer på at lærer op og skaber en kultur i butikkerne hvor ”der er grønnere på den anden side”.

Løsning

Gør jeres kæden til den mest attraktive og vis medarbejderne at de kan udvikle sig netop derhen hvor de selv ønsker.

FLEKSIBILITET MÅLRETTER LÆRINGEN

Problem

Mange akademiforløb foregår i fastlåste ramer og uden fleksibilitet. I mange tilfælde opleves det som svært at få rammerne til at passe ind i nutidens detailrutiner.

Løsning

Den indbyggede fleksibilitet gør det muligt at tilføje virksomheds- og produkt specifikke læringsmoduler. Dermed sikres læring og relevans i direkte forbindelse til jeres vigtigste KPIér.

Tags: , , ,

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *